invictus006

Odchudzanie raz dwa trzy

9 postów w tym temacie

Drodzy Forumowicze, mam pytanie do osób obeznanych z siłownią, dietami, fitnessem, fistingiem i glutenem.

Widziałem na fejsie znajomych, którzy kiedyś mieli postury ciężarówki, a teraz to oni wyglądają sexi i fit a ja mogę robić za naczepę do stara. Chciałbym to zmienić, ale problem jest w tym, że się kompletnie na tym nie znam. Czy moglibyście mi coś doradzić?

Czy na początek lepiej się wybrać do dietetyka czy na siłownię? Czy szukać porad u trenerów osobistych? Czy w tych całych dietach jest coś co się da przygotować szybko i łatwo, dla nieumiejącego gotować analfabety? Mam 170 cm wzrostu, 85kg wagi i chcę zjechać do 60kg. Jeśli macie jakieś własne doświadczenia proszę o radę. A może korzystał ktoś z usług dostaw jedzenia na życzenie, takie specjalne jakieś, żeby własnie do ćwiczeń było. 

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Okej, z fitnessem, fistingiem i glutenem nie jestem obeznany, ale co nieco o siłowni i dietach informacji przyswoiłem. To, że chcesz się za siebie zabrać, jest ważne, ale ważniejsze jest to, czy wytrwasz w tym postanowieniu.

Przede wszystkim odpuść sobie dietetyków, bo szkoda kasy na porady w stylu "musisz jeść (i tutaj następuje wymiana żarcia z górnych półek piramidy żywienia)" Pierwsza rzecz, którą wykonujesz przy odchudzaniu, to wyliczenia zapotrzebowania kalorycznego. Masz w Internecie różne kalkulatory. Jeśli już będziesz wiedział ile kalorii potrzebujesz, to od tej wartości odejmujesz jakieś 300 i tyle powinieneś spożywać jeśli chcesz tracić wagę. Więc kupujesz wagę kuchenną i liczysz kalorie które spożywasz. Jeśli chodzi o żarcie. Wciąż musisz dostarczać wszystkich trzech grup produktów: białka, węglowodanów i tłuszczy w odpowiednich proporcjach. Powinieneś oprzeć dietę na węglowodanach złożonych (np. płatki owsiane). Chodzi o to, żeby jeść coś, co długo się trawi i stopniowo uwalnia energię, żeby nie czuć głodu. Poza tym chude białko (drób, jaja, ryby) i z tłuszczy np. oliwa z oliwek. 

Tyle jeśli chodzi o jedzenie, teraz siłownia. Tutaj znów odpuszczasz trenerów personalnych, bo nie są Ci do niczego potrzebni, a pieniądze się przydadzą. Łączysz ćwiczenia siłowe (wyciskania i przyciągania ciężarów) i aerobowe (bieganie, pływanie, rower). Odpuść sobie robienie pierdyliarda brzuszków, bo to nic Ci nie da oprócz problemów z kręgosłupem. Mięśnie brzucha się wzmacniają kiedy robisz przysiad ze sztangą, martwy ciąg, wiosłowanie, podciąganie na drążku. Ogólnie ćwiczenia angażujące wiele grup mięśni. Z suplementów, przydadzą się jakieś witaminy, bo będziesz jadł mniej i trudniej będzie Ci je dostarczyć. To tak mniej więcej na początek powinno wystarczyć. Na priv mogę Ci podesłać kanał na YT gdzie ziomeczek ładnie wszystko tłumaczy opierając się na własnych doświadczeniach i badaniach naukowych. I nie stawiaj takiego odległego celu. Zgubienie 25kg nie wyjdzie Ci na dobre. Myślę, że jak spalisz tłuszcz i odsłonisz mięśnie, to przy 70-75 będziesz wyglądał dobrze. 

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzięki za odpowiedź, będę miał na uwadze. Kanał ziomeczka możesz chyba podać tutaj, a jak nie to pewnie, podaj na PW. W robocie przez 4 miechy gubię od 10 do 15 kg, problem zaczyna się głównie w domu bo wtedy dużo siedzę przed komputerem i żrem "na zapas", bo w robocie tylko suchy chleb. Dlatego siłownia to dla mnie mus, bo bez niej i bata na karku efekt jojo będzie mnie dopadał zawsze.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Moim zdaniem skuteczne odchudzanie to dieta, wysiłek fizyczny i odpowiednia suplementacja. 

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Też się podłączę pod pytanie, mam coś podobnego, potrafię sporo schudnąć w wakacje, bo sporo wtedy podróżuję, dużo jestem na dworze, wracam do pracy, kilka godzin dziennie siedzenia i waga wraca, na razie chcę powalczyć z napadami wilczego apetytu, myślę o herbatach odchudzających z big-active, koszt niewielki więc w sumie co mi szkdzi.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

moim zdaniem dobra dietka , jestem na diecie nie liczę kalorii jem dużo często i się najadam a w miesiąc spadło mi 6 kilo z tłuszczu dodam że nie miałem ostatnio za dużo ruchu fizycznego a waga spada teraz pytanie dlaczego : 5 posiłków dziennie dużo warzyw dużo owoców 2 razy w tyg węgle czyt ryz kasza albo jakiś makaron praktycznie cały czas dostarczam organizmowi jakiś pokarm jogurt albo owoc i w tym momencie organizm nie odkłada tłuszczu bo wie ze za 2 godziny znów dostanie jakiś pokarm  wiec kolego znajdź dobrego trenera niech ci rozpisze trening na miesiąc nie harkorowy na sile tylko taki żebyś się wkręcił w treningi przyzwyczaił organizm i do tego stosowna dieta (chodzi o taka ze jak pójdziesz na trening to masz sile żeby podnosić żelastwo ) na samym początku jeśli nie masz "stażu" jako takiego lepiej wydać kasę na rozpisany trening i wydać na jakąś diete(po prostu bez jakiejś wiedzy albo stażu możesz zrobić sobie krzywdę) później jak już poczujesz "bakcyla"  zaczniesz się interesować to już diete i trening sam będziesz w stanie sobie rozpisywać dodawać do diety urozmaicać itd. .

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja już nie wiem, który raz się zabieram :D
Kiedyś udało mi się pozbyć 15kg w 3-4 miesiące, ale tamten sposób jakoś nie chce już działać

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No to trzeba się ruszyć :) Nic tak nie pomaga w walce z kilogramami jak aktywność fizyczna. Słyszałam, że trening funkcjonalny bardzo pomaga. On + zbilansowana dieta i sukces murowany.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak to juz jest - dieta 70%, a cwiczenia reszta :) Jezeli mam byc szczera to jezeli cwiczysz to chce Ci sie zyc i wypracujesz na wymarzona sylwetke :) Wystarczy, ze czlowiek sie troche zmotywuje :)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz