Jump to content

Własna działalność, podatek, ZUS itd.

siwy937

Recommended Posts

Posted

Witam! Obecnie jestem osobą bezrobotną, dzisiaj w urzędzie pracy chciałem uzyskać odpowiedzi na kilka pytań oraz pomoc(doradztwo) w sprawie otwierania własnej działalności. Jestem już zdecydowany co chciałbym robić. Mam warunki do produkowania drobnej galanterii drzewnej. Zweryfikowałem rynek, rozejrzałem się w cenach materiałów nawet znalazłem potencjalnych odbiorców, pośredników importujących podobne towary. Jednak nie ukrywam że w kwestii prawnej jestem zielony. Nie mam najmniejszego pojęcia jak sklasyfikować takie przedsiębiorstwo? Jaki płaciłbym podatek, oraz ile wyniosłyby składki ZUS. Przeliczając koszty materiałów, czas pracy i kwotę z jaką mógłbym sprzedawać towar wychodziłbym na plus. Jednak nie wiem ile wyniesie mnie ubezpieczenie oraz jaki wysoki podatek będe płacił... Proszę o pomoc w jaki kolwiek sposób. Pozdrawiam

Posted

Cześć! Na początku chciałbym się przyznać że moja wiedza w tym temacie jest nabyta drogą e-learningu, podparta tym co widzę w firmie w której pracuje, guru w tym temacie nie jestem, póki co ;)

Przez pierwsze dwa lata płacisz około 300 zł miesięcznie ZUS'u, później bodajże 1100-1200 zł miesięcznie, no niestety niezależnie od tego czy masz przychód czy nie ;)

Dużo jest materiałów w internecie o tym jak założyć firmę

Polecam zapoznać się z tym artykułem:

http://cenabiznesu.pl/-koszty-zalozenia-dzialalnosci-gospodarczej

oraz

http://www.firmy-24.pl/jak-zalozyc-firme/

Z materiałami to bym poczekał, jak zakupisz materiały przed rejestracją firmy, to później nie będziesz mógł wliczyć ich w koszty działalności, a co za tym idzie - zapłacisz większy podatek.