Sign in to follow this  
Followers0
Dantes

Pompki, książki i Aikido.

Recommended Posts

Cześć,

Mam pewne braki w wiedzy o kulturystyce, więc bardzo chciałbym się czegoś dowiedzieć o pewnych ćwiczeniach, które mogę zrobić sam w domu, a jednocześnie poprawić swoją budowę ciała. Temat szczególnie kieruję do osób, które chodzą na siłownie lub są w jakim tam stopniu doświadczone w podnoszeniu ciężarów. Jestem osobą mega szczupłą i mam pewne problemy w przytyciu, dlatego głównie chodzi mi uzyskanie rzeźby niż masy. Wielu kolegów mówi mi, że trzeba mieć najpierw trochę "dodatkowych" kilogramów, aby coś osiągnąć. Myślę, że to nieprawda, ponieważ ciało jest złożone z mięśni, które nie są za bardzo rozwinięte, dlatego nawet osoba szczupła może je nieco bardziej rozbudować. Do rzeczy, mam zamiar robić pompki i brzuszki według planu, który jest zamieszczony na stronie http://www.100pompek.pl . Czy dzięki przebrnięciu przez te wszystkie tygodnie treningów będą widoczne jakieś zmiany? Dodam także, że uczęszczam na sztuki walki, Aikido. Dzięki temu poprawiam zręczność i pewnym sensie kondycje. Wiem, na pewno już się wam pojawiła myśl o siłowni, lecz nie stać mnie na jedno i drugie, więc muszę sobie jakoś radzić w domu. Na tą chwilę nie mam pytań. Mam nadzieję, że podzielicie się ze mną swoją wiedzą. Dziękuję.

Share this post


Link to post

Ja tam w życiu nie byłem na siłowni, a zrobiłem rzeźbę na pompkach i brzuszkach ;). Nawet nie miałem jakiegoś planu, po prostu robiłem 10 serii po np. 10 powtórzeń, jak czułem że mogę to zwiększyć to robiłem następnym razem zamiast 10, 11 powtórzeń, ale tak aby było 10 serii. Oprócz kogoś obeznanego z kulturystyką, spytaj się też ortopedy, żeby krzywdy sobie nie zrobić.

Share this post


Link to post

Jasne, masz racje - nie musisz mieć masy, żeby wyrzeźbić ciało.

Myślę, że ta stronka którą podałeś, nie jest dla Ciebie najlepszym rozwiązaniem. Powinieneś robić bardziej zróżnicowane ćwiczenia, nie same pompki i brzuszki, mogę podrzucić Ci kilka ćwiczeń.

Stawiasz sobie za cel jakąś partię mięśni, na której rozbudowaniu zależy Ci najbardziej, czy po prostu "rzeźba"?

Jeśli masz trochę odłożonej kaski, warto w późniejszym cyklu zainwestować w jakieś suple, o czym napiszę później, jeśli będziesz zainteresowany.

Czy dzięki przebrnięciu przez te wszystkie tygodnie treningów będą widoczne jakieś zmiany?

Jasne, zapewne jakieś zmiany zauważysz w swoim wyglądzie, choć nie licz na to, że będą to jakieś mega zmiany. Osobiście odradzam ten program ćwiczeń i proponuję zupełnie inny.

Share this post


Link to post

Możesz mi wytłumaczyć o co chodzi z seriami i powtórzeniami?

No bo według mnie seria to określona ilość np. pompek do wykonania rozłożona na X części. Czyli jeżeli zrobię 30 pompek po 5 serii w każdej, to będę musiał jeszcze raz powtórzyć te 5 serii? To trochę dużo...

Niektórzy próbowali mi wmówić, że samymi takimi ćwiczeniami nic nie osiągnę, ale skoro Ty tylko dzięki temu coś ze sobą zrobiłeś to nie mam już żadnych wątpliwości.

Stawiasz sobie za cel jakąś partię mięśni, na której rozbudowaniu zależy Ci najbardziej, czy po prostu "rzeźba"?

Najbardziej mi zależy na górnych partiach ciała takich jak ręce czy "klata".

Jeśli masz trochę odłożonej kaski, warto w późniejszym cyklu zainwestować w jakieś suple, o czym napiszę później, jeśli będziesz zainteresowany.

Oczywiście, że będę zainteresowany. Myślałem nawet nad kupnem węglowodanów.

Jasne, masz racje - nie musisz mieć masy, żeby wyrzeźbić ciało.

Myślę, że ta stronka którą podałeś, nie jest dla Ciebie najlepszym rozwiązaniem. Powinieneś robić bardziej zróżnicowane ćwiczenia, nie same pompki i brzuszki, mogę podrzucić Ci kilka ćwiczeń.

Dlaczego sądzisz, że ta stronka nie jest zbytnio odpowiednia? Byłbym bardzo wdzięczny, gdybyś podesłał mi jakieś linki do ćwiczeń ;)

Share this post


Link to post

Jeśli chodzi o mnie, ja chodzę na siłownie, choć nie ukrywam, że również zaczynałem w domowych warunkach.

Seria i powtórzenie. Załóżmy: że masz plan po trzy ćwiczenia na każdą partię mięśni i robisz obecnie jedno ćwiczenie z trzech na triceps (pompki) czyli wykonujesz 20 powtórzeń w 5 seriach, pompujesz 20 razy - odpoczywasz. To jest jedna seria. Znowu pompujesz 20 razy i odpoczywasz - druga seria. I tak w kółko aż do pięciu razy.

Niektórzy próbowali Ci wmówić? Pewnie byli to tacy ludzie, którzy nie robili nigdy w życiu brzuszków czy pompek, jasne, nie będziesz miał takich efektów, jakbyś latał na siłkę, ale zobaczysz zmiany, każdy trening (oczywiście poprawnie wykonany) daje efekty.

-- Dodano 12 Sie 2014, 00:18: --

Można było się spodziewać, ręce i klata, na to będziesz kładł największy nacisk, ale resztę też trenujesz, żeby zachować prawidłową proporcję. O suplach pomyślisz już w późniejszej fazie, na początek uzupełniasz wszystko jedzeniem.

Właśnie - żarło, bez tego nie ruszysz z miejsca. Tu masz kilka słów mądrych na temat jedzenia.

http://www.sfd.pl/Wst%C4%99p_do_od%C5%B ... 50408.html

Tu też:

http://www.sfd.pl/Frequently_Asked_Ques ... 29058.html

Ćwiczenia, musisz ułożyć plan treningowy właśnie z ćwiczeń, które wybierzesz.

Jak ułożyć plan? http://www.kfd.pl/jak-u%C5%82ozy%C4%87- ... 7511.html/

Ćwiczenia, takie w miarę dla początkujących:

Klata:

Brzuch:

Triceps:

+ tu masz jeszcze klatkę i barki.

- dla trochę bardziej zaawansowanych, chociaż kilka powtórzeń powinieneś dać radę.

Nogi:

Tam niżej masz chociażby wykroki na nogi, możesz też po prostu pojeździć na rowerze czy pobiegać - i dla nóg i dla lepszej kondycji.

Tu masz takie różne ćwiczenia na różne partii mięśni:

- myślę, że się połapiesz co i jak w tych ćwiczeniach i na jaką partię mięśni są.

Przydałby Ci się drążek do pleców, o nich też nie możemy zapominać.

Jeśli będziesz potrzebował czegoś więcej, lub jakiegoś wyjaśnienia, pisz.

Share this post


Link to post

Nie musiałeś podsyłać filmików z ćwiczeniami dla każdej partii ciała, ale dziękuję.

Najbardziej martwię się o te "żarło", ponieważ dostaję mało kasy i szkoda mi trochę, aby wszystko wydawać na jedzenie..

Share this post


Link to post

Jeśli by racjonalnie do tego podejść, zdrowe odżywianie wcale nie jest droższe od zwykłego, bezwartościowego jedzenia.

Poza tym jeżeli chcesz osiągnąć cel, musisz się poświęcać, mimo wszystko. Powodzonka :faja:

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers0

  • Who's Online (See full list)

    There are no registered users currently online

  • Recent Status Updates

    • Shady-Lane90

      Shady-Lane90  »  Kalafior_Grozy

      Jak się nazywa ten większy dzyndzel, co się go zakłada na mniejszy dzyndzel przy słuchawkach? Takie to samo, ale większe braciszku.  
      · 1 reply
    • Kalafior_Grozy

      Kalafior_Grozy

      Nie ma to jak świętować 30. rocznicę odzyskania wolności, która jeszcze nie przyszła.
      · 0 replies
    • Kalafior_Grozy

      Kalafior_Grozy

      · 0 replies
    • Borowy

      Borowy

      Witajcie, mam do Was ogromną prośbę... potrzebuje wypełnionych ankiet do badań naukowych... na koniec maja mam termin oddania. Temat Tabu - SEKSUALNOŚĆ, dlatego rodzice do których kierowałem tą ankietę nie chcą mi jej wypełniać, choć uważam, że nie ingeruję w ich życie intymne. 2 miesiące temu ankieta już istniała online, a dostałem tylko 4 odpowiedzi :c Zajmie od 5 do 10 minut. Prawie wszystkie zadania zamknięte.
      Musielibyście wcielić się w rodzica, który ma dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Ankieta jest oczywiście anonimowa.

      https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc35FjqvALX9OYdkmC8p4LFMjfvp9sEyGFAuHiG6MCFurqWBQ/viewform?fbclid=IwAR0BBy3Clovc9HZH-pMkOzC8sUF6UJ-LuOPcDC2HSLdZsHL_dVYN5zb9mzE
      · 0 replies
    • Kalafior_Grozy

      Kalafior_Grozy

      Czy posiadanie "judasza" w drzwiach to już antysemityzm?
      · 3 replies
  • Posts