MonsterDC

Co i jak żeby schudnąć

67 postów w tym temacie

Wg mnie to dobry dział lecz jeżeli zły to prosze o przesunięcie.

Mam 19 lat i waże 115kg :/ Czas wziąć sie za siebie tylko ile i jak musze ćwiczyć żeby było widać efekty po jakimś krótkim czasie bo wiadomo to motywuje. Lepiej jest biegać czy może jakieś brzuszki i inne ćwiczenia w domu i jak często ? Prosiłbym o dużo porad co do tego :)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zanim weźmiesz się za ćwiczenia musisz zrobić porządki w swojej lodówce. Pomoże Ci w tym dietetyk lub trener personalny.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Zanim weźmiesz się za ćwiczenia musisz zrobić porządki w swojej lodówce. Pomoże Ci w tym dietetyk lub trener personalny.

Dokładnie. Zacznij od tego co jesz i ile...

Zależy też ile masz wzrostu... W każdym wypadku będzie trzeba coś zrzucić...

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja bym zaczęła od odstawienia cukru... I to będzie trudne, ponieważ cukier uzależnia bardziej niż kokaina.

Olej słonecznikowy zamień na kokosowy, balsamiczny lub oliwy z oliwek.

Sól nie jodowana!!! (zawiera cyjanek!- trucizna, o których nikt nie mówi...) zamień na himalajską lub na morską.

Masz może blender lub wyciskarkę? Możesz wieczorem zamiast kanapki popijać różne koktajle/soki, jak będziesz chciała podam CI nazwę profilu na facebooku, gdzie robi świetne, najlepsze takie koktajle. Ona się tym zajmuję całą sobą, kocha to co robi :) Zdrowe i słodkie :)

Proponuje o poprzestanie picia napojów gazowanych, zamień na wodę niegazowaną lub na wodą kokosową! Najzdrowsza woda na świecie, i powiem Ci, że w lidlu można kupić kokosy, teraz nawet jest promocja chyba 1.99 i można z niego wycisnąć sok. Nie kupuj tych kartonowych, ponieważ one kosztują 11-12 zł za mały kartonik.. zdzierstwo.. i dodają do niego słodziki, które w żaden sposób nie potrafię zrozumieć po co.

I jedna prośba nie stosuj diety 1000 kcal i tym podobnie, to jest największa zbrodnia dla organizmu.

Jeśli chcesz więcej daj znać :)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Poczytaj o ćwiczeniach aerobowy, czyli takich, które angażują jednocześnie dużą ilość mięśni:

- bieganie

- nordic walking

- rower

- stepper

- skakanka

- pływanie

- rolki/ łyżwy

- nawet taniec

Co do posiłków to zależy jaką masz przemianę materii. Ja mam na średnim poziomie ze wskazaniem na szybką, więc specjalnie nie przejmuję się tym co jem, a mimo tego nie odkłada mi się dużo tkanki tłuszczowej. Jednak ja dosyć intensywnie ćwiczę, więc pewnie w tym także duża zasługa.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Z góry przepraszam, ale dopnę się do tematu.

Czy ćwicząc codziennie 6 weidera przez 2 miesiące jedząc - nie odchudzając się (lubiąc sobie pojeść, np codziennie coś słodkiego) można zmniejszyć wystający brzuszek? Nie zależy mi jakoś bardzo by tracić kilogramy i mocno chudnąć, ale chciałabym żeby mój brzuch był płaski. Dieta jest nieodzowna czy jedynie ćwicząc będzie widać efekty ?

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A6W obciąża kręgosłup, są efektywniejsze ćwiczenia na brzuch.

Dieta to połowa sukcesu. Drugie pół to poprawnie wykonywane ćwiczenia. Niektórzy wrzucają też między to 10% suplementacji.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Z góry przepraszam, ale dopnę się do tematu.

Czy ćwicząc codziennie 6 weidera przez 2 miesiące jedząc - nie odchudzając się (lubiąc sobie pojeść, np codziennie coś słodkiego) można zmniejszyć wystający brzuszek? Nie zależy mi jakoś bardzo by tracić kilogramy i mocno chudnąć, ale chciałabym żeby mój brzuch był płaski. Dieta jest nieodzowna czy jedynie ćwicząc będzie widać efekty ?

Tak! Jadłam normalnie, czasami ciacho się zjadło^^ lub inne grzeszki xD i muszę Ci powiedzieć efekty są, u mnie już po 2 tygodniach zobaczyłam dużą różnicę, znajomi zauważyli, że jakoś tak schudłam :lol:

Tylko minus jest taki, że nie to są łatwe ćwiczenia, ale jeśli masz silną wolę to wszystko się uda :)

A może słyszałaś o Chodakowskiej o jej nowej płycie z tym 30 dni? Weszła nowa płyta, sprawdź, bo są krótkie serie (tylko 2 powtórzenia sic!) i nie nudzą, bo przy 6 weidera niestety tak jest.

Powodzenia! Daj znać jak Ci idzie.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zdrowy tryb życia . Posiłki 5 razy dziennie , małe porcje. Z przewagą na warzywa. Jakieś bieganie lub rower, dobrze tez robi hula hop . Do picia woda nie gazowana , po obiedzie filiżankę slim coffee . Zrezygnuj z tłuszczy i słodyczy.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mój sopsób był taki, że tak napwdę jadłam wszystko, tzn. małe porcje, reguralnie co 4 godziny i wychodziło z 4-5 posiłków. Ograniczyłam smażenie i makaron jasny. Wcinałam razowy makaron, ryż brązowy,. Zarcie w pojemniki do pracy. No i ćwiczenia, biegam sobie co 2 dzień. Do tego witaminy, ponieważ przetworzone pożywienie jest w nie ubogie, napewno kwasy omega3. Wazne (tak przekazała mi dietetyk:)), żeby brać witaminy reguralnie jak leki, dla efektu. Warto sobie ustawić jakąś przypominajkę w komie, ja naprzykład mam aplikację do przypominania i się u mnie sprwdza, biorę systematycznie swoje witaminki :). Jak bym jakś pominęla, to aplikacja nawet zapmięta kied. Naprawde fajny gadzet dla odchudzających się też. A więc wspomagam się takimi rzeczami jak endomondo jak biegam, właśnie tym moim-leczeniem do przypominania o witaminach. Obie za darmo i fajnie mi się fukncjonuje z takimi przypominajkami.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

1. Dieta:

Nie licz kalorii i unikaj wagi jak ognia. Składa się na nią wszystko; m.in. wzrost i masa mięśniowa. Jedz 5 posiłków dziennie:

- śniadanie - np. owsianka z owocami sezonowymi (najlepiej gotowana na wodzie a potem jedzona z jogurtem)

- drugie śniadanie - np. kanapka NA CHLEBIE CIEMNYM (białego unikaj!!!) z wędliną, serem, dużą ilością warzyw

- obiad - np. warzywa i mięso gotowane na parze (drób rzadko, ponieważ "podbija" ilość hormonów w organizmie, wieprzowina z kolei nie ma prawie nic zdrowego do zaoferowania) a do tego kasza lub ryż

- coś w rodzaju lunchu? - np. sałatka z łososiem lub tym co lubisz

- kolacja - np. omlet z owocami

Zrób sobie plan żywieniowy na każdy dzień i staraj się ostatni posiłek jeść przed godziną 18. Dietetycy mówią, że ostatni posiłek należy zjeść na godzinę przed pójściem spać, ja jednak wolę do 18 i Tobie też tak polecam.

2. Ćwiczenia:

Przede wszystkim siłowe, ponieważ dzięki nim najwięcej spalasz kalorii. Zainwestuj w hantle i rób dziennie po 30 wymachów na rękę, 10 przysiadów oraz 10 brzuszków (tych "niepełnych" - zazwyczaj te które pokazują w szkole itp. są dużym zagrożeniem dla kręgosłupa) przez godzinę biegaj. Możesz także chodzić na siłownię jeśli lubisz przebywać w dusznym pomieszczeniu z setką osób :D

Dobrym sposobem jest także uczęszczanie na zumbę - dobrze się bawisz i w szybki sposób chudniesz. :D

3. Pamiętaj, aby dużo pić:

Kluczem do sukcesu jest woda, przynajmniej 2 litry na dobę. Usuwa cellulit :)

Nie pij soków i napojów ze sklepów, są z wieeelką ilością barwników, konserwantów, słodzików i cukrów, nawet jeśli na opakowaniu zarzekają się, że wcale tak nie jest. Najlepiej jest pić samodzielnie wykonanie soki, lemoniadki tudzież smoothie.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Zanim weźmiesz się za ćwiczenia musisz zrobić porządki w swojej lodówce. Pomoże Ci w tym dietetyk lub trener personalny.

Zgadzam się z Tobą całkowicie. Czasami warto udać się do specjalisty, który pomoże nam dobrać odpowiednią dietę i nauczy co jeść i jak ćwiczyć żeby mieć ładne i zdrowe ciało.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bieganie wpływa na kondycję, a brzuszki na poprawę mięśni brzucha i nic więcej. Dieta to 70% procesu chudnięcia, a 30% to same ćwiczenia. Można samą dietą schudnąć, a ćwiczenia są tylko dodatkiem przyśpieszającym cały proces.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tyle jest tego na necie, że nie wypada o to pytać. To pokazuje tylko, że czytasz o tym, dowiadujesz się wszystkiego z neta, ale zamiast wziąć się do roboty zakładasz kolejne tematy i czekasz na cud.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ja ostatnio postanowiłam podejść do odchudzanie systemowo, czyli wykorzystać systemowe odchudzanie polegające na połączeniu indywidualnej diety z indywidualnymi ćwiczeniami.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam jakieś doświadczenie w tym temacie, więc postaram się pomóc ile mogę ;)

Po pierwsze- nie przechodź na ostrą dietę z dnia na dzień! Zrób to stopniowo, twój organizm i metabolizm musi do tego przywyknąć.

Po drugie- nie waż się, wahania wagi są normalne a mogą zdemotywować. Zacznij się mierzyć i rób to co około dwa tygodnie :)

Po trzecie- Zaprzyjaźnij się tematem fitnessu i zdrowego odżywiania- polecam zarejestrować się na Vitalli, tam jest mnóstwo osób odchudzających się, a w takiej grupie łatwiej utrzymać motywację!

Po czwarte- znajdź formy aktywnego wypoczynku, które Ci najbardziej pasują! Każdy ruch jest lepszy niż brak ruchu, dlatego jeśli tylko możesz to chodź pieszo zamiast np. autobusem :D Ćwicz też w domowym zaciszu- chociażby ćwiczenia rozciągające, aerobik, na pewno znajdziesz coś dla siebie!

Po piąte- wybieraj zdrowsze zamienniki! Serek do kanapki zamiast masła, jogurt naturalny zamiast śmietany, owoce zamiast słodyczy...

Powodzenia!

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

tak naprawdę nawet odchudzanie to kwestia bardzo indywidualna to co jednych odchudzi niekoniecznie dobrze wpłynie na innych, bo kazdy z Nas ma inny metabolizm i o tym właśnie mówi Konrad Gaca, który stworzył Gaca System, twierdzi one tylko indywidulane podejście do diety i ćwiczeń może tak naprawdę przełożyć się pozytywnie na gubienie kg, dieta któą stotują inni niekoniecznie może być dobra dla Nas i możemy nie widzieć efektów jeśli nawet dwie osoby stosują tą samą dietę i podobne ćwiczenia.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ruch to podstawa, zalecam tez przejśc się do dietetyka, chociaż z tym jest różnine ale samo z siebie się nie schudnie, tak samo jak nie ma jakis super ekstra tabletek.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ruch i odpowiednia dieta to podstawa żeby schudnąć, do tego odpowiednia motywacja no i warto do tego dorzucić jeszcze jakieś zabiegi i masaże. Tak naprawdę odchudzanie to ciężka praca, nic nie przychodzi łatwo, najłatwiej jest nabierać kg, gorzej z ich zrzuceniem :)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeżeli temat jeszcze kogokolwiek interesuje.

Dobrze jest oszacować swój wydatek energetyczny na wstępie, można to zrobić za pomocą takiego kalkulatora: http://potreningu.pl/kalkulatory/bmr

Oszacować, ponieważ nawet z pomocą medycznej aparatury ciężko jednoznacznie określić dokładne zapotrzebowanie na energię. Jest jednak jedna zasada - NIGDY nie schodzimy poniżej BMR. Jest to wartość kaloryczna potrzebna do utrzymania podstawowych funkcji życiowych na optymalnym poziomie.

Jeśli skorzystaliście z kalkulatora zauważyliście, że DWE(dzienny wydatek energetyczny) zmienia się w zależności od podejmowanej aktywności fizycznej. Jak często ćwiczyć? Jak najczęściej, ze średnią intensywnością, nie przeciążając organizmu. Nie, spacer to nie ćwiczenia. Polecam basen i rower(nawet 1-2 razy dziennie), zdecydowanie odradzam bieganie osobom ze znaczną nadwagą - za dużo obciążenie może się odbić na stawach.

Jak się odchudzić? Najprostszy, działający plan z możliwych zawiera tylko trzy punkty.

1. Bądź aktywny/aktywna fizycznie - kluczowa sprawa jeśli chodzi o zdrowie(układ oddechowy i krążenia) i odchudzanie(aktywność fizyczna ma wpływ na gospodarkę hormonalną, która ma wpływ na przybieranie/tracenie tkanki tłuszczowej)

2. Zmień jakość pożywienia - dużo warzyw, umiarkowana ilość tłuszczu(nie rezygnuj, wbrew temu co piszą, tłuszcz dostarczany z zewnątrz jest esencjonalny dla gospodarki hormonalnej), umiarkowanie dużo białka(syci i zużywa około 30% jakiej dostarcza na strawienie go). Uważajcie też na indeks glikemiczny, lepiej trzymać go nisko, informacje na ten temat możecie znaleźć w tabeli produktów na http://www.jedzdobrze.pl/tabele

3. Podaż kaloryczna - czyli podporządkowanie się nieubłaganym prawom termodynamiki - dostarczasz mniej niż zużywasz, bez tego ani rusz. Proponuję obciąć kalorię o 500 i utrzymać taki stan póki ubywa z pasa(jeśli ćwiczysz intensywnie waga może stać w miejscu - gubisz tłuszcz, budujesz mięśnie), czyli jeśli moje zapotrzebowanie z uwzględnieniem obecnej aktywności fizycznej wyszło 3000 na kalkulatorze to spożywam 2500 kalorii dziennie.

Nie jedzcie margaryny, to śmierć w kostce.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak dla mnie odpowiedź na pytanie jak schudnąć jest dosyć prosta: ćwiczenia i dieta. Nie można sobie pozwolić na to jednak, by się zagładzać, ponieważ wtedy brakuje nam sił na ćwiczenia, a poza tym nie jesteśmy wtedy wstanie chudnąć w sposób prawidłowy. Najlepiej wybrać się na dobry kurs dietetyki i dowiedzieć się wszystkiego na ten temat, bo tylko w ten sposób można działać efektywnie. Płaski brzuch zaczyna się w kuchni:)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Odjedz od kompa :D I mniej jedz. Słodycze, alkohol, pieczywo - out. Efekt przyjdzie sam.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Gdyby to było takie proste to ludzie nie potrzebowaliby pomocy specjalistów... To kwestia nawyków - jeśli nie umiemy się zdrowo odżywiać, nie wiemy czego potrzebuje nasz organizm to niezwykle trudno jest samemu schudnąć i nie zrobić sobie krzywdy.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Gdyby to było takie proste to ludzie nie potrzebowaliby pomocy specjalistów... To kwestia nawyków - jeśli nie umiemy się zdrowo odżywiać, nie wiemy czego potrzebuje nasz organizm to niezwykle trudno jest samemu schudnąć i nie zrobić sobie krzywdy.

Kłamstwo, które napycha kieszenie tzw. "specjalistom". Odchudzanie z grubsza polega tylko i wyłącznie na zużywaniu większej ilości energii, niż dostarczasz z pożywienia. Skoro nie zasięgasz opinii dietetyka, żeby ułożyć jadłospis, kiedy się nie odchudzasz, to po co miałbyś to robić jedząc pół kilo ziemniaków mniej?

Zmiana diety i stylu życia jest często konsekwencją tego, że człowiek, który się z powodzeniem odchudza zaczyna bardziej dbać o swoje zdrowie. Zbilansowana dieta i aktywność fizyczna pomaga zrzucić tłuszcz, ale tylko dlatego, że organizm zaczyna wydajniej funkcjonować, nie dlatego, że jagody akai są magicznym środkiem na spalanie. Dodatkowo, żeby zdrowo się odżywiać wystarczą podstawowe produkty, które są do kupienia w każdym sklepie, nie jakieś tajemnicze syropy czy grzyby shitake często "przepisywane" przez dietetyków,

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

mare odchudzanie i tyle, nawet w necie znajdziesz tysiące diet cud, tylko czy którakolwiek z nich przyniesie oczekiwane efekty? nie sądzę jedynie możemy sobie popsuć zdrowie. Lepiej zainwestować w odpowiednią dietę i ćwiczenia, często znalezienie dobrego specjalisty, który powie nam jak się odchudzać, ułoży dietę i program ćwiczeń może przynieść skutki.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz