Sign in to follow this  
Followers0
siwy937

Odżywki białkowe, kreatyna czy co?

Recommended Posts

Witam. Zaczne od tego ze mam 20 lat, 180cm wzrostu i ważę 60kg czyli mam nie dowage. Ze swoją wagą walczę od dawna, miałem ustaloną diete, stosowałem się do niej w sumie nadal się stosuje i bezskutecznie nie mogę zwiększyć swojej masy, nie mówiąc już o jakimkolwiek przyroście masy. Podejmuje się tego pytania bo nie widzę już innego rozwiązania niż użycie jakiś odżywek. I tutaj kieruje do Was drodzy forumowicze pytanie. Co najlepiej zastosować na początek do przyrostu masy? Dodam że 10 godzin dziennie pracuje fizycznie a wieczorem ok godzina treningu w domu. Słyszałem coś o odżywkach białkowych, coś nie coś o kreatynie jednak proszę Was o doradzenie coś w moim problemie. Proszę nie pisać mi o diecie bo pisałem już o tym wyżej :) Pozdrawiam i prosze o rade

Share this post


Link to post

Cześć. Więc ja mam dla Ciebie kilka rad, kilka ze swojego doświadczenia, choć nigdy nie miałem problemu z nabraniem masy, a kilka również wyniesionych z klubu i internetu, więc tak:

Nie mam pojęcia jaką masz dietę, musisz jeść ryby, tłuste ryby, chociażby łososia, który ma dostarczyć Ci kwasy tłuszczowe, mięsnie staną się wrażliwsze na działanie insuliny, co pozwoli wprowadzić do Twojego organizmu aminokwasy.

Jeśli robisz jakikolwiek aerobik - skończ to, jeśli zapytasz dlaczego, chętnie to wyjaśnię, bo dużo by pisać na ten temat.

Zwiększ BARDZO DUŻO liczbę kalorii przez 3-4 dni, jak już pewnie wiesz, żeby zbudować masę mięśniową i zapewnić im odpowiednią regeneracje, tak właściwie i prosto mówiąc potrzebujesz trzech rzeczy: białka, tłuszcze i węglowodany, powinieneś przez te 3-4 dni zwiększać kalorię o połowę lub troszkę więcej, więc około 50/60% więcej kalorii.

Natomiast jeśli chcesz zwiększyć masę mięśniową np. zakładając o 1kg tygodniowo, musisz zwiększyć liczbę kalorii (dzienną) o 500-1000/1500 kcal.

Możesz dodać do "diety", np. napój proteinowy w środku noc, co pozwoli dodatkowo pobudzić przyrost masy mięśniowej

Odpowiedni trening, z tego co piszesz trenujesz tylko w domu, masz jakiś atlas?

Przyrost masy zależy również od odpowiednio dobranego treningu.

Kilka rad:

-dłuższe przerwy między seriami,

-dużo czasu na regeneracje po treningu

Zacytuję z innego forum: "Sprawa suplementacji ogranicza się do jednej zasady: stosuj to, co najlepiej na Ciebie działa" musisz spróbować wszystkiego.

Co do odzywek"możesz spróbować GAINERA, jest to mieszanka przeróżnych białek, wysokiej jakości tłuszczów i węglowodanów, mógłbym polecić Gainerator z OLIMPU, ale to już musisz iść do "koksiarni" i po prostu wybrać, na pewno sprzedawca coś doradzi.

Share this post


Link to post

Skoro pracujesz fizycznie, to spalasz to co jesz dużo szybciej. W Twoim przypadku należy ułożyć taką dietę, aby dostarczała nawet 4000 kcal dziennie, to prawie 2 razy tyle ile wynosi GDA dorosłego mężczyzny.

Możesz zainteresować się gainerami, dostarczą Ci białek których zapewne masz niedobór w diecie.

Zainteresuj się treningami dla ektomorfików, to powinno Ci pomóc.

Share this post


Link to post

Nie da się tu nie pisać o diecie bo najwidoczniej masz źle ją ułożoną. Mało mamy informacji o Tobie: jaki staż, jak długo stosowałeś diete? Sama dieta nie wystarczy bo liczy sie regularność posiłków. Na noc najlepszy byłby jakiś łosóś z ryżem czy coś w tym stylu, ale jeśli chodzi o samo białko to kazeina najlepsza. Gdzie kupować: w sklepie sfd lub kfd, albo zwyczajnie na allegro ( ale tu uważac na naciągaczy). I pamiętaj, że nie zbudujesz masy mięsniowej w 6 miesiecy tylko to będą lata systematycznej pracy. Takie racjonalne nabieranie masy mięśniowej na początku to 1-2 kg na miesiąć ( więcej to bedzie tłuszcz) nie licząc wody, a w poźniejszym czasie to już nawet 3-5 kg. w ciągu roku.

Share this post


Link to post

Nie mogę już edytowac, więc dziękuje alooohaa, za zwrócenie uwagi dotyczącej mojego postu, jedna porada miała wyglądac troszke inaczej - uroki pisania na telefonie.

Tłuste ryby czyli na przykład łosoś dostarczają tak zwanych omega 3 kwasów tłuszczowych, dzięki nim mięśnie stają się bardziej wrażliwe na działanie insuliny. Wtedy mięśnie spalają zapasy glikogenu, a do mięśni swobodnie wchodzą aminokwasy i za jednym zamachem oszczędzane są rezerwy glutaminy (:

Share this post


Link to post

Hej,

Mało mam informacji jeśli chodzi o Twoją dietę, bo może być również tak, że jest ona po prostu źle ułożona i dlatego nie przynosi efektów. Kilka wskazówek co do samej diety: duża ilość posiłków w ciągu dnia 5-6, ale nie najadamy się obficie, unikaj słodyczy i produktów fast-food, a także słodzonych, gazowanych napoi, które dostarczają pustych kalorii i nie budują masy mięśniowej, ale tłuszczową, jedz przekąski wysokokaloryczne, o małej objętości- zdrowe i pożywne np. orzechy, koktajle mleczne, mleczno-owocowe, jogurty, suszone owoce,przed treningiem na około 2 godziny jedz posiłki zawierające węglowodany złożone oraz białka i tu zerknij sobie na odżywkę:http://www.bcaa.pl/trec-nutrition/trec-hard-mass-1300g-928.html przyspiesza on wzrost czystej masy mięśniowej, zapobiega odkładaniu się tkanki tłuszczowej, przyśpiesza regenerację potreningową i dostarcza witamin.

-po treningu jedz produkty zawierające cukry proste- owoce świeże lub suszone (mogą być w połączeniu z białkiem np. koktajl owocowo-mleczny).

Proces przybrania na wadze jest procesem żmudnym i długim więc trzymam kciuki.

Share this post


Link to post

Sprawa jest dość prosta musisz więcej jeść niż spalać kalorii.Na początku powinieneś jeść o 500 kcal więcej od swojego minium.Jeśli masa idzie w górę to dobrze jeśli nie dorzucasz kolejne 25o kcal.Z kreatyn na początek polecam jabłczan.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers0

  • Who's Online (See full list)

    There are no registered users currently online

  • Recent Status Updates

    • Shady-Lane90

      Shady-Lane90  »  Kalafior_Grozy

      Jak się nazywa ten większy dzyndzel, co się go zakłada na mniejszy dzyndzel przy słuchawkach? Takie to samo, ale większe braciszku.  
      · 1 reply
    • Kalafior_Grozy

      Kalafior_Grozy

      Nie ma to jak świętować 30. rocznicę odzyskania wolności, która jeszcze nie przyszła.
      · 0 replies
    • Kalafior_Grozy

      Kalafior_Grozy

      · 0 replies
    • Borowy

      Borowy

      Witajcie, mam do Was ogromną prośbę... potrzebuje wypełnionych ankiet do badań naukowych... na koniec maja mam termin oddania. Temat Tabu - SEKSUALNOŚĆ, dlatego rodzice do których kierowałem tą ankietę nie chcą mi jej wypełniać, choć uważam, że nie ingeruję w ich życie intymne. 2 miesiące temu ankieta już istniała online, a dostałem tylko 4 odpowiedzi :c Zajmie od 5 do 10 minut. Prawie wszystkie zadania zamknięte.
      Musielibyście wcielić się w rodzica, który ma dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Ankieta jest oczywiście anonimowa.

      https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc35FjqvALX9OYdkmC8p4LFMjfvp9sEyGFAuHiG6MCFurqWBQ/viewform?fbclid=IwAR0BBy3Clovc9HZH-pMkOzC8sUF6UJ-LuOPcDC2HSLdZsHL_dVYN5zb9mzE
      · 0 replies
    • Kalafior_Grozy

      Kalafior_Grozy

      Czy posiadanie "judasza" w drzwiach to już antysemityzm?
      · 3 replies
  • Posts