Jump to content

Objazdówka po Polsce pociągiem.

podroznik

Recommended Posts

Posted

Dzień dobry. Jestem studentem w czasie roku akademickiego, ale podczas wakacji zmieniam się w bezwzględnego i żądnego podróż człowieka. Lubię góry, morze i inne takie, ale mam pomysł na inne spędzenie weekendu, bo tylko tyle mam w te wakacje wolnego. Chcę zrobić za pomocą Biletu Podróżnika PKP IC objazdówkę, pętlę czy jak to tam kto chce nazwać - po kraju, trasą: Wrocław - Szczecin - Kołobrzeg - Warszawa - Zakopane - Warszawa - Zielona Góra - Wrocław. Co myślicie o takich wyprawach? Podróżowałem w ten sposób już kilka razy, za każdym poznawałem mnóstwo ciekawych ludzi, przeżyłem mnóstwo przygód, a także, ze względu na chroniczną niemożność wyspania się - po 3 nocach w pociągach - wreszcie wysypiałem się, z niesamowitego zmęczenia. Najlepsze są te myśli, że rano wsiadało się w pociąg nad morzem, a wieczorem - wsiada się w następny pociąg w górach. I te kilometry przebyte, i ten wiatr we włosach (czują go nawet łysi), i te widoki. Jeśli ktoś chciałby się skusić, wybieram się w taką podróż albo w weekend 12-15 lipca lub w 19-22 lipca. Zazwyczaj jeżdżę sam albo ze znajomymi, ale po ostatnich doniesieniach o tym, że kolegę okradziono w nocnym pociągu, wolę jeździć z kimś, a stałym znajomym od podróży niestety nie pasują te weekendy. Mam do zaoferowania: zobaczenie Polski przez okna pociągu na rasie ponad 2000 km, poznanie części z 40 milionów Polaków a także zagranicznych gości, wypicie 7 energetyków przez 3 dni, wypicie pół litra wódki na spółkę na dworcu w Zielonej Górze w środku nocy, rozmowy o wodzie, o trawie, o lesie, o śmierci, o zdradzie, o miłości, o świecie, o wszystkich tych, co żyli na tej planecie, prysznic (niewspólny) w Warszawie, poczucie błagania o wygodne miejsce do snu, zobaczenie jednych z największych miast w Polsce, kąpiel w ciepłym, śródziemnym Bałtyku, ukrywanie się przed konduktorem podczas palenia papierosów w toalecie, śpiewanie nieprzyzwoitych i przyzwoityc