Migdalena Posted December 29, 2012 Posted December 29, 2012 Witam. Pod koniec listopada zgłaszałam w orange problemy z naliczeniem opłat na fakturze.Właśnie dziś się zorientowałam, że minął 31 dzień od napisania zgłoszenia a odpowiedzi dalej nie ma, mimo rejestrowanych przez BOK ponagleń.Z tego co się orientuję, reklamacje są rozpatrywane do 30 dni a po tym terminie, operator ma obowiązek moją reklamację uznać. Tak jak piszę - słyszałam o tym.Zna ktoś jakąś podstawę prawną takiego zapisu?Pozdrawiam. Link to comment
vetus Posted December 29, 2012 Posted December 29, 2012 Postrasz ich UOKiKiem to od razu się zgłoszą Link to comment
Helende Posted December 29, 2012 Posted December 29, 2012 Tutaj jest potwierdzenie tego, co już wiesz:Pracownik przyjmujacy osobista reklamacje od konsumenta ma obowiazekpisemnego potwierdzenia jej przyjecia. Natomiast reklamacja przesłana listem,mailem lub złozona telefonicznie musi zostac pisemnie potwierdzona w terminie 14dni od zgłoszenia. Jesli mineło 14 dni, a nie otrzymalismy potwierdzenia aniodpowiedzi, jest to sygnał, ze reklamacja nie jest prawidłowo rozpatrywana. W takiejsytuacji najlepiej ponowic ja pisemnie, wysyłajac listem poleconym zapotwierdzeniem odbioru. Operator ma 30 dni na rozpatrzenie złozonej reklamacji iudzielenie pisemnej odpowiedzi. Brak odpowiedzi w tym terminie oznacza, zedostawca usług uznał reklamacje za uzasadniona. Po pozytywnym rozstrzygnieciuoperator ma kolejne 30 dni na zwrócenie konsumentowi zadanych naleznosci lub,jesli sporna kwota nie została zapłacona, skorygowanie zawyzonych faktur.A tutaj reszta:Brak odpowiedzi na reklamacje w terminie 30 dni oznacza, ze roszczenia uznaje sie zauzasadnione. Nie ma potrzeby dalszego udowadniania, ze reklamacja była słuszniezłozona. Nastepny po rozpatrzeniu reklamacji termin wiazacy operatora to 30 dni narozliczenie sie z konsumentem, dlatego, gdy minie 30 dni od złozenia reklamacji i nieotrzymamy odpowiedzi, nalezy pisemnie, listem poleconym, zwrócic sie do operatoraz wezwaniem do zapłaty, wskazujac ustawowy termin 30 dni na zwrot nadpłaconejkwoty oraz adres pocztowy lub numer konta do przelewu. Jezeli sporna kwota niebyła opłacona, nalezy wezwac operatora do wystawienia faktury korygujacej.I podstawa:Podstawa prawna:Ustawa Prawo telekomunikacyjne z dnia 16 lipca 2004 r. (Dz. U 2004 Nr 171, poz.1800, Art. 101, 104-110) Rozporzadzenie Ministra Infrastruktury w sprawie trybupostepowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadacreklamacja usługi telekomunikacyjnej z dnia 1 pazdziernika 2004 r. (Dz. U 2004 Nr226, poz. 2291) Link to comment
Recommended Posts