Przekroczony czas rozpatrywania reklamacji

Recommended Posts

Posted

Witam.

Pod koniec listopada zgłaszałam w orange problemy z naliczeniem opłat na fakturze.

Właśnie dziś się zorientowałam, że minął 31 dzień od napisania zgłoszenia a odpowiedzi dalej nie ma, mimo rejestrowanych przez BOK ponagleń.

Z tego co się orientuję, reklamacje są rozpatrywane do 30 dni a po tym terminie, operator ma obowiązek moją reklamację uznać. Tak jak piszę - słyszałam o tym.

Zna ktoś jakąś podstawę prawną takiego zapisu?

Pozdrawiam.

Link to comment
Posted

Postrasz ich UOKiKiem to od razu się zgłoszą :)

Link to comment
Posted

Tutaj jest potwierdzenie tego, co już wiesz:

Pracownik przyjmujacy osobista reklamacje od konsumenta ma obowiazek

pisemnego potwierdzenia jej przyjecia. Natomiast reklamacja przesłana listem,

mailem lub złozona telefonicznie musi zostac pisemnie potwierdzona w terminie 14

dni od zgłoszenia. Jesli mineło 14 dni, a nie otrzymalismy potwierdzenia ani

odpowiedzi, jest to sygnał, ze reklamacja nie jest prawidłowo rozpatrywana. W takiej

sytuacji najlepiej ponowic ja pisemnie, wysyłajac listem poleconym za

potwierdzeniem odbioru. Operator ma 30 dni na rozpatrzenie złozonej reklamacji i

udzielenie pisemnej odpowiedzi. Brak odpowiedzi w tym terminie oznacza, ze

dostawca usług uznał reklamacje za uzasadniona. Po pozytywnym rozstrzygnieciu

operator ma kolejne 30 dni na zwrócenie konsumentowi zadanych naleznosci lub,

jesli sporna kwota nie została zapłacona, skorygowanie zawyzonych faktur.

A tutaj reszta:

Brak odpowiedzi na reklamacje w terminie 30 dni oznacza, ze roszczenia uznaje sie za

uzasadnione. Nie ma potrzeby dalszego udowadniania, ze reklamacja była słusznie

złozona. Nastepny po rozpatrzeniu reklamacji termin wiazacy operatora to 30 dni na

rozliczenie sie z konsumentem, dlatego, gdy minie 30 dni od złozenia reklamacji i nie

otrzymamy odpowiedzi, nalezy pisemnie, listem poleconym, zwrócic sie do operatora

z wezwaniem do zapłaty, wskazujac ustawowy termin 30 dni na zwrot nadpłaconej

kwoty oraz adres pocztowy lub numer konta do przelewu. Jezeli sporna kwota nie

była opłacona, nalezy wezwac operatora do wystawienia faktury korygujacej.

I podstawa:

Podstawa prawna:

Ustawa Prawo telekomunikacyjne z dnia 16 lipca 2004 r. (Dz. U 2004 Nr 171, poz.

1800, Art. 101, 104-110) Rozporzadzenie Ministra Infrastruktury w sprawie trybu

postepowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadac

reklamacja usługi telekomunikacyjnej z dnia 1 pazdziernika 2004 r. (Dz. U 2004 Nr

226, poz. 2291)

Link to comment
  • yiliyane locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Who's Online

    • There are no registered users currently online
  • Tematy

  • Recent Status Updates

    • Borowy

      Borowy  »  mw2

      Ej, robimy coś?
      · 1 reply
    • Gerda

      Gerda  »  Martusiaaaaaa92

      Masz rangę "cichy pierdobójca" hahahaha sikam
      · 2 replies
    • Martusiaaaaaa92

      Martusiaaaaaa92  »  Gerda

      O, nowy nick!
      · 1 reply
    • Lina_Evi

      Lina_Evi

      Witam ponownie.
      · 2 replies
    • Kalafior_Grozy

      Kalafior_Grozy

      Serdecznie z tego miejsca pozdrawiam Wydział Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Starachowicach. Buziaczki <kiss> <kiss>
      · 0 replies
  • Popular Contributors

    1. 1
      sgt.manson
      sgt.manson
      1
×
×
  • Create New...
Please Sign In or Sign Up