• Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

Sign in to follow this  
Followers0
Ylx

Zadziwiające/szokujące kampanie reklamowe

Recommended Posts

Kampanie reklamowe od zawsze miały na celu przyciągać jak największą rzeszę potencjalnych nabywców promowanych produktów - to wiadomo nie od dziś.

Tam, gdzie zwykła reklama nie wystarcza, specjaliści od wizerunku sięgają po amunicję większego kalibru czyli po reklamę tzw. szokującą (z angielskiego shockvertising).

Zadaniem reklamy tego typu jest zwrócenie uwagi konsumenta na dany produkt poprzez wykorzystanie motywów powszechnie uważanych za kontrowersyjne, znajdujące się wręcz na granicy dobrego smaku. Zadanie nieco ryzykowne, ale okazuje się, że właśnie dzięki prowokacji nie ma mowy o obojętności wobec przekazu reklamowego. W ostatnim czasie mieliśmy okazję na własne oczy przekonać się jakie wzburzenie publiczne są w stanie wywołać niektóre przekazy reklamowe.

Czy nie wydaje Wam się jednak, że ludziom zaczynają wpadać do głów coraz bardziej absurdalne pomysły? Czy może nic nie jest w stanie Was już zadziwić/zaszokować? Jak myślicie, co jeszcze można wymyślić? Czy istnieje jeszcze jakakolwiek granica, której nie da się przekroczyć?

Poniżej linki do kilku kampanii reklamowych (nie sugerujcie się pudelkiem, chodzi głównie o zdjęcia):

http://www.pudelek.pl/artykul/40360/zuz ... i_zdjecia/

http://www.pudelek.pl/artykul/37775/szo ... i_zdjecia/

http://swiatowidz.pl/?p=4235

Na pewno jednak jest ich znacznie więcej - jeżeli trafiliście gdzieś na podobne, podzielcie się nimi.

Zapraszam do dyskusji.

Share this post


Link to post

1. Jestem za takimi kampaniami.

Po 1 przez takie ukrywanie "prawdy" (bo kazdy sie predzej czy pozniej dowie, że kobieta momentami jest brudniejsza niż facet :twisted: ) są ludzie którzy nie mają pojęcia kompletnie o działaniu kobiety (jej narządów) i żyją w systemie afrykańskiej patologii (dużo dzieci).

2. Palenie papierosów.

Praktycznie każdy kiedyś dymka spróbował, niektórym się spodobało niektórym nie. Kampania ma dobrego fotografa, zdjęcia pierwsza klasa.

Co z tego, że dzieciaki ;-), każdy jest świadom.

Share this post


Link to post

Kampanie reklamowe to według mnie żerowanie na wartościch moralnych innych ludzi. To nie jest wina przeciętnych zjadaczy chleba, że po oglądnięciu jednej z reklam napoju 'dodawającego kopa' [chyba wszyscy wiedzą o co mi chodzi, nie będę wymieniać] mają ochotę na 'szaleństwo' i to w różnych, niekoniecznie mądrych formach. Bo przeciętny Kowalski wierzy święcie reklamie. Ale faktem jest, że każdy powinien samodzielnie pomyśleć i dojść w końcu do genialnego wniosku, że to chwy reklamowy. Ale niektóre reklamy, które jawnie łamią jakiekolwiek zasady[ np.reklamy jednego z dezodorantów, gdzie ukazane są spadające z nieba anioły, które gotowe są poświęcić swoją nadludzkość, żeby być z mężczyzną, który użył niezastąpionego i niepowtarzalnego dezodorantu] nie powinny być w ogóle dopuszczane do transmisji, bo mogą obrazić czyjeś uczucia religijne i być po prostu niesmaczne. Ogólnie, wg mnie to wszystko zależy od nastawienia ludzi i od tego jak potraktują reklamę. Ważne jest, żeby pamiętać, że to tylko produkcja i nie brać tego tak strasznie na serio, bo popadniemy w paranoje[ uroki XXI wiku...].

A tak już w ogóle ogólnie to najlepiej jest 'wyłączyć się podczas reklam', tzn. nie zwracać na nie szczególnej uwagi.

Share this post


Link to post

No cóż, powiem - płycizna. Tanie zszokowanie i zwrócenie uwagi na coś. Reklamy są coraz bardziej krzykliwe, ale też nie chciałbym, żeby były niesmaczne. Wyobrażacie sobie taką reklamę ze zużytym tamponem w TV? Przestają takie reklamy bawić, a zaczynają irytować, łamać zasady. Twórcy takich reklam też powinni pokazywać jakiś poziom. Był już np. w Poznaniu skandal, kiedy to wywieszono jakąś reklamę reklamującą nie wiadomo co, ale przedstawiającą tancerkę z klubu go-go na tle swastyki. Dobry smak nie gryzie... :roll:

Share this post


Link to post

Mnie przekonują te z piaskownic i placów zabaw z psią kupą. Obrazują idealnie jak bardzo nieeleganckie jest zostawiać takie rzeczy. Na wsi to można mieć psa, pójdzie gdzieś daleko na pole/ w krzak. Ale w miejscu, gdzie przebywają ludzie, dzieci psy powinny być zakazane, tzn na pewno ich kupy. Tak więc ta reklama szczególnie przypadła mi do gusty i powinno być jej jeszcze więcej.

Share this post


Link to post

Mnie ostatnio szokuje spot reklamowy o przemocy w rodzinie. Na pewno znacie, partonem jest chyba jakieś ministerstwo czy coś. Reklama zaczyna sie wesoło i sielankowo, a potem mrocznie i trochę strasznie. Ta reklama mnie przeraża, ta druga część. Chyba ma byc taki cel tej reklamy.

Ta może nie szokuje, ale była zaskakująca. Była, bo już jej nie ma. Reklama Orange. Ojciec dzwoni do syna, a on nie odbiera, bo jest zajęty. Ojciec sie źle czuje, trafia do szpitala. Syn o tym nie wie i po pracy próbuje sie dodzwonić, ale nie może i potem pokazane jest jak jest już w szpitalu. Niesamowicie poruszająca reklama. Może pamiętacie.

A reszta reklam szokuje mnie swoim poziomem głupoty i imbecylizmu, choć nie wszystkie, bo bywają też i perełki

Share this post


Link to post

Jak zobaczyłam te temat od razu przypomniała mi się kampania Benettona, gdzie czarna kobieta karmi piersią białe dziecko.

6a00e54f9153e088330133f26e1525970b-800wi

W ogóle Benetton lubi pokazywać kontrasty przedstawiając czarne i białe dziecko na nocnikach. Zdjęcie przedstawiające rodzinę, gdzie dziecko jest żółte, ojciec czarny, a matka biała. Albo dłonie dwóch mężczyzn przykute do siebie kajdankami ( dłonie oczywiście białą i czarna) :) a już całkowitym hardkorem dla mnie jest zdjęcie czarnego konia, który za przeproszeniem posuwa od tyłu białego konia.

wolałabym takie coś oglądać, niż słyszeć w każdej przerwie reklamowej pytanie o to, czy mój pies zrobił zdrową kupkę. ;]

Share this post


Link to post

Ostatnio sporo było kampanii na temat ostrożnej jazdy na drodze. Wszystkie te kampanie mocno mnie poruszały, a najbardziej ta z rodziną zabitego chłopca na psach. Teraz puszczana jest kampania z dwoma samochodami, jeden jedzie z prędkością 50km/h, drugi 60km/h i on nie wyhamował przed przeszkodą.

Był też plakat z dzieckiem jadącym na wózku inwalidzkim. Koła i ręka dziecka były brudne od psich odchodów. Dość mocna kampania, która mówiła, ze trzeba sprzątać po swoich psach.

Share this post


Link to post

Niektóre naprawdę dają do myślenia, bo wiadomo, że to co szokujące zwraca naszą uwagę. Mnie bardzo zszokowała reklama o wypadkach w Irlandii i liczba ofiar porównywana do liczby dzieci w klasie.

Share this post


Link to post

Nieodmiennie zawsze najbardziej zapadają mi w pamięć kolejne odsłony kampanii jednej z najpopularniejszych polskich marek pończoszniczych prowadzonej pod hasłem "Adrian kocha wszystkie kobiety". Poza promocją rajstop czy pończoch zwracają uwagę również na ważne problemy i zjawiska społeczne - aborcję, niepełnosprawność, gwałt, uzależnienia [alkoholizm] czy przemijanie / śmierć, a ostatnio także przemoc domową. Jestem fanką, chociaż zdaję sobie sprawę, że takie ujęcie tych problemów może - przynajmniej w niektórych przypadkach - wydawać się niesmaczne i kontrowersyjne.

nowa_adrian_1.png?itok=4evukk_o

Adrian-kampania.pdf-Monika-Kuszy%C5%84ska.jpg
 

Q44ktkpTURBXy82OTdmNmQ2NmVjZTM2YzgwMmVjY2JmYWQ3NWNlNDQ5My5qcGeRkwIAzQHk

7149_l2.jpg

adrian-rajstropy-fb.jpg?itok=YxJxAzOt

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers0

  • Who's Online (See full list)

    • Kalafior_Grozy
    • yiliyane
    • gressip
    • Szymonnn
    • eugenia swiech
  • Chatbox

    Load More
    You don't have permission to chat.
  • Posts

  • Recent Status Updates