Jump to content

rupek007

Recommended Posts

Posted

Prosze kogos o przetłumaczenie tego tekstu . JEstem z tego zielony. Bede bardzo wdzieczny temu komu sie da t oprzetłumaczyc. Tekst zamieszczam ponizej ale jest on takze w ksiazce Porta Latina na stronie 24. dla szkół ponadgimnazjalych.

De Troiae exito Homerus, poeta Graecorum magnus, in libris suis, qiu Odyssea inscribuntur, narrat. Incolae Troiae credebant Graecos in Graeciam navigare. Itaque ex oppido evadunt equum ligneum spectaturi (specatum).

Quamquam Cassandra, deo impleta, exitium Troiae praedicebat, tamen verba Cassandrae, Troiani intellegere non poterant.

Quamquam Laocoon exclamabat: " Timeo Danaos etiam tum, cum dona portant", tamen occaecati incolae perniciosum Graecorum donum in oppidum trahebant. Cum Troiani dormiebant, armati Graecorum viri ex uero equi evadunt et portas Troiae aperiunt. Ceteri Graeci in Troiam invadunt, incolas miseros interficiunt, oppidum flammis devastant etexpugnant.

Etiam post multa saecula pulchros poetae Homeri libros multorum animos delectare scimus.

Posted

heh... też przerabialem ten tekst...

Ale tłumaczenia do niego nie mam.... :/

Posted

zagładę Troi opisał Homer, wielki poeta greki, w swoich książkach zatytułowanych "odyseja". mieszkańcy Troi wierzyli, że Grecy odpłynęli do Grecji. dlatego wychodzili z miasta i oglądali drewnianego ko0nia. choć natchniona Kasandra przepowiedziała Troi upadek, jednak Trojanie nie rozumieli słów Kasandry.

chociaż Laokon krzyczał "Lękam się Greków, nawet wtedy, gdy przynoszą dary". jednak zaślepieni mieszkańcy przyciągneli do miasta szkodliwy dar Greków. gdy Trojanie zasnęli, uzbrojeni mężowie greccy wyszli z brzucha konia i otwarli bramy Troi, zabili biednych mieszkańców, miasto podpalili i zdobyli.

jeszcze po wielu wiekach, piękne Homera poruszaja umysły.

prosze :)

• 5 years later...
Posted

Prosiłbym o przetłumaczenie poniższego:

Nie moja, lecz Twoja wola niech mi się dzieje