Witamy na M-Forum.

Jesteśmy internetową społecznością, która zrzesza tysiące młodych ludzi. Jesteś nastolatkiem, szukasz porady, a może chcesz jej udzielić innym? Poznaj nowych przyjaciół i bądź z nimi w stałym kontakcie. Załóż konto i wyraź siebie na naszym forum, na którym użytkownicy napisali już 1375926 postów.

Zobacz nieprzeczytane posty

Bieganie - jak poprawić wydolność organizmu?

Twoje ciało wysyła Ci niepokojące sygnały? A może szukasz sposobu na poprawienie jego kondycji? Nie wiesz jaką dietę wybrać? Jeśli tak, to dział ten stoi dla Ciebie otworem.

Bieganie - jak poprawić wydolność organizmu?

Nieprzeczytany postprzez Michał K. » 04 Sty 2012, 22:36

Siema

Jak poprawić wydolność organizmu. Zapisałem się do klubu sportowego i jak trwa trening lub gdy gramy mecze to nie mogę złapać powietrza z przemęczenia . Po prostu biegam na maxa za piłką ok 15 min a później to chyba walka z samym sobą . Macie jakieś rady ? Biegałem kiedyś , ale to chyba nie był bieg tylko maraton w Warszawie ... a tam to chodzi tylko żeby być .
Może jakieś suple do poprawienia wydolności dodania siły przy bieganiu ?

Z góry dzięki

Awatar użytkownika
Michał K.

  • Posty:227
  • Rejestracja:22 Wrz 2011
  • Pochwały:1
  • Płeć:Mężczyzna
  • Wiek:18

Podziel się tym tematem ze znajomymi!

Odpowiedzi

Bieganie - jak poprawić wydolność organizmu?

Nieprzeczytany postprzez martuśka. » 05 Sty 2012, 00:26

Codzienne biegi - od krótkich dystansów do coraz dłuższych. Tylko zasada - regularnie. Jeden czy trzy biegi nic Ci nie dadzą, to wymaga czasu.

Michał K. napisał:Może jakieś suple do poprawienia wydolności dodania siły przy bieganiu ?

Daj spokój, po co truć młody i sprawny organizm? Pewnie się nie chce co? Cwaniaczek z Ciebie, wszystko chciałbyś jak najmniejszym kosztem. Zresztą, nie ma nic na zwiększenie wydajności i pojemności płuc jeśli nie są to leki dla astmatyków (jak ta cała Marit B... zażywa/zażywała). Ale daj sobie dwa tygodnie regularnych biegów i gwarantuje Ci, że zauważyć różnicę.

Tylko przy bieganiu musisz nauczyć się oddychać - wdech nosem, wydech buzią i miarowo do tempa biegu. Oddech to podstawa - inaczej każdy bieg będzie dla Ciebie jak ucieczka w panice. Na tych treningach, póki nie poprawisz wydajności, też panuj nad oddechem.
Tylko ktoś naprawdę odważny jest w stanie dociekać prawdy o sobie, zmierzyć się ze swoimi słabościami, zmienić utrwalone nawyki. Czy warto? Trzeba odwagi, by nie stchórzyć przed życiem. Ale nie ma innego sposobu, jeśli chcemy stać się jego bohaterami.

Awatar użytkownika
martuśka.
Przyjaciel

  • Posty:8383
  • Rejestracja:20 Cze 2007
  • Pochwały:109
  • Płeć:Kobieta
  • Wiek:25

Bieganie - jak poprawić wydolność organizmu?

Nieprzeczytany postprzez mgirl » 05 Sty 2012, 00:26

Awatar użytkownika
mgirl

Online

  • Posty:4367
  • Rejestracja:20 Cze 2007
  • Płeć:Kobieta
  • Wiek:18

Bieganie - jak poprawić wydolność organizmu?

Nieprzeczytany postprzez Antykozak » 05 Sty 2012, 09:05

Biegać trzeba tak abyś swobodnie oddychał i nie miał zadyszki więc jeżeli masz zadyszkę lub ciężko oddychasz, to znaczy, że narzuciłeś za szybkie tempo. Co do supli, to zapomnij o tym.
W życiu nie chodzi o to by sympatię zdobywać.

Awatar użytkownika
Antykozak

  • Posty:1300
  • Rejestracja:04 Gru 2010
  • Pochwały:6
  • Ostrzeżenia:-1
  • Płeć:Mężczyzna
  • Wiek:25
Użytkownik zbanowany

Bieganie - jak poprawić wydolność organizmu?

Nieprzeczytany postprzez Wala » 07 Sty 2012, 12:20

Oprócz meczy zacznij własny trening.
Żeby się nie przeforsować trzy co drugi dzień określony dystans, który będziesz co tydzień nieco zwiększał. Przy tym pamiętaj, że początkowo bieg przeplatasz z marszem, tak, aby po jakimś czasie zrezygnować z marszu, ale na początku musi tak być.
Nie wstydzę się przyznać, że widziałam więcej penisów i wagin niż większość prostytutek...

Jestem pielęgniarką. A jakie jest Twoje usprawiedliwienie?

Awatar użytkownika
Wala

  • Posty:2061
  • Rejestracja:31 Lip 2008
  • Pochwały:30
  • Płeć:Kobieta
  • Wiek:22

Bieganie - jak poprawić wydolność organizmu?

Nieprzeczytany postprzez Puchaty » 16 Sty 2012, 13:56

supli do biegania nie ma, chyba, że tlen ale kto by biegał z maską i butlą?:)

http://bieganie.pl/?show=1&cat=19&id=547


Nie forsuj się, to Cię zniechęci. Taki fan KFC jak ja ważący 89 kg (wlasnie na diete się wrąbałem, już 5 kg out :P) potrafi biegać bez problemu dzięki temu planowi.

Na prawde wymiata.
To już nie to samo
See you later... ;-)

Awatar użytkownika
Puchaty
Przyjaciel

  • Posty:5620
  • Rejestracja:06 Wrz 2005
  • Miejscowość:Olsztyn
  • Pochwały:22
  • Płeć:Mężczyzna
  • Wiek:24

Bieganie - jak poprawić wydolność organizmu?

Nieprzeczytany postprzez korop » 18 Sty 2012, 21:54

Jakie pierdoły Martuśko piszesz o oddychania!! Nikt normalny tak nie oddycha podczas biegu. A dlaczego to wytłumaczę łopatologicznie.
Zaczynamy biec, zwiększa się zapotrzebowanie mięśni na tlen. Tlen pobieramy z powietrza. By pobrać tlen wciągamy powietrze do płuc. Jak zwiększa się zapotrzebowanie, wzrasta potrzebna ilość powietrza którą płuca muszą dostać. By więcej go pobrać, musi mieć powietrze jakąś drogę przepływu. Jaki przekrój poprzeczny mają dziurki w nosie, jaki usta. Można wyciągnąć wniosek jakie oddychanie jest lepsze, Zastanów się co robisz mięśniom, płucom wciągając powietrze tylko nosem?
Najlepszym sposobem oddychania jest jednoczesne wciąganie powietrza nosem i ustami. I wydychanie podobnie. Bo to najszybszy sposób wymiany powietrza w płucach. Dla uspokojenia tętna, oddechu wciąga się powietrze nosem, wypuszcza ustami.
Ja wolność, kocham i rozumiem.

Awatar użytkownika
korop

  • Posty:586
  • Rejestracja:22 Maj 2011
  • Pochwały:9
  • Płeć:Mężczyzna
  • Wiek:25

Bieganie - jak poprawić wydolność organizmu?

Nieprzeczytany postprzez wredny » 25 Sty 2012, 19:29

Może to prostacka rada, ale sprawdza się. Po prostu biegać. Znam to po sobie

wredny

  • Posty:9
  • Rejestracja:25 Sty 2012
  • Płeć:Mężczyzna

Bieganie - jak poprawić wydolność organizmu?

Nieprzeczytany postprzez martuśka. » 26 Sty 2012, 00:19

korop, źle ujęłam w sumie. Powinnam napisać aby autor po prostu nauczył się oddychać po swojemu. Nie ma jednak jednej reguły dla wszystkich jak takie oddychanie powinno wyglądać. Mi odpowiada powyżej przedstawiony system i idealnie się z tym czuję (brak zadyszki, brak zakwasów, brak uczucia braku tchu po przebiegnięciu dystansu, brak "watowatych" nóg, brak poharatanego gardła od ziemnego powietrza). Biegam na niedługie dystanse (2-4 km maks.) i to swoim własnym tempem.
Nie potrafię natomiast jednocześnie wydychać czy wdychać powietrza ustami i nosem - dla mnie to coś jak pocałowanie się w cztery litery - niewykonalne (przynajmniej nie w chwili obecnej). Wszystko jest kwestią wyćwiczenia ale zasada jest taka - oddychać trzeba swoim ustalonym sposobem, ważne tylko by zachować kontrolę.
Tylko ktoś naprawdę odważny jest w stanie dociekać prawdy o sobie, zmierzyć się ze swoimi słabościami, zmienić utrwalone nawyki. Czy warto? Trzeba odwagi, by nie stchórzyć przed życiem. Ale nie ma innego sposobu, jeśli chcemy stać się jego bohaterami.

Awatar użytkownika
martuśka.
Przyjaciel

  • Posty:8383
  • Rejestracja:20 Cze 2007
  • Pochwały:109
  • Płeć:Kobieta
  • Wiek:25

Bieganie - jak poprawić wydolność organizmu?

Nieprzeczytany postprzez korop » 31 Sty 2012, 21:45

martuśka., teraz się zgadzam. Oddychać swoim sposobem. Faktem jest że przed większym biegiem, rozgrzewkę przeprowadzam powoli biegając i oddychając Twoją metodą.
A wdech ustami i nosem jednocześnie nauczyłem się robić, paląc fajkę wodną. Znacznie polepsza to moje wyniki biegowe.
Ja wolność, kocham i rozumiem.

Awatar użytkownika
korop

  • Posty:586
  • Rejestracja:22 Maj 2011
  • Pochwały:9
  • Płeć:Mężczyzna
  • Wiek:25

Bieganie - jak poprawić wydolność organizmu?

Nieprzeczytany postprzez lawenda20 » 11 Mar 2012, 15:03

ja biegam już od 2 tygodni i znowu zastanawia mnie czy nie powinnam kontrolować swojego pulsu podczas biegu? Podobno pozwoli mi to na efektywniejsze spalanie tkanki tłuszczowej, orientuje się ktoś w tej kwestii?

Awatar użytkownika
lawenda20

  • Posty:69
  • Rejestracja:07 Cze 2011

Bieganie - jak poprawić wydolność organizmu?

Nieprzeczytany postprzez Antykozak » 12 Mar 2012, 10:14

Tak, trzeba kontrolować puls, ale na początek wystarczy, że będziesz biegać tak, by niemieć zadyszki. Gdy będziesz miała zadyszkę, to znaczyć będzie, że biegasz źle.
W życiu nie chodzi o to by sympatię zdobywać.

Awatar użytkownika
Antykozak

  • Posty:1300
  • Rejestracja:04 Gru 2010
  • Pochwały:6
  • Ostrzeżenia:-1
  • Płeć:Mężczyzna
  • Wiek:25
Użytkownik zbanowany

Bieganie - jak poprawić wydolność organizmu?

Nieprzeczytany postprzez French » 12 Mar 2012, 15:40

Jak nie ma supli do biegania? Jest sporo supli które poprawiają wydolność organizmu. Tak się składa, że z bieganiem mam styczność od 8go roku życia i w tym momencie kiedy jestem w wojsku, biegam jeszcze więcej. Na poprawienie kondycji i wydolności wpływ ma kilka czynników. Od dobrze ułożonej diety, po suplementacje i odpowiednio ułożony trening.

Jeżeli efektem głównym ma być poprawienie wydolności organizmu, a nie konkretnie spalanie tkanki tłuszczowej, to na pewno ważnym elementem jest wysokoenergetyczna dieta... Należy pamiętać o uzupełnianiu płynów, najlepiej w postaci elektrolitów jak np. Gatorade.
Co do supli to na pewno skuteczny jest SAW firmy Trec. Polecam. Do tego witaminki jak żelazo przy bieganiu są jak najbardziej wskazane.

Co do samego treningu, to przez pierwsze 2-3 tygodnie powinieneś dać się poznać organizmowi z bieganiem i sam się z nim oswoić. Powinny to być dystanse krótkie (zależne od danej kondycji i masy ciała). Jednak później trening powinien być odpowiednio ukierunkowany. Jako, że ja zwykle mam testy na 3 km, które zresztą robię w czasie 9 min i 52-53 sek, to trenuję bieganie 2 razy dziennie.
Rano - biega interwałowy ( do 1 km maksymalnie, np. 10 x 100 m, tempówki)
Wieczorem zależnie od dnia tygodnia - bieg stały od 3 do 8 km...
Raz w tygodniu staram się też zrobić dystans długi, żeby nie wpędzać organizmu w monotonię.. więc biegam około 16-20 km..

Dziękuje.
Patrząc na zrodzony moją wolą bezkresny żywy potok końskich pysków i ludzkich twarzy, mknący donikąd po szkarłatnym o zachodzie stepie, często pytam siebie: gdzie jestem Ja w tym potoku?
(Czyngis-chan)

Awatar użytkownika
French

  • Posty:677
  • Rejestracja:16 Lip 2010
  • Miejscowość:Enfer Vert
  • Pochwały:6
  • Płeć:Mężczyzna

Bieganie - jak poprawić wydolność organizmu?

Nieprzeczytany postprzez GumiS91 » 12 Mar 2012, 16:21

Powiem tak nie czytałem copisali inni powiem moje doświadczenia z bieganiem i takie podstawowe zasady.
1. Odychanie wciagasz powietrze nosem a wypuszczasz ustami i robisz to spokojnie i swobodnie(z czasem sie nauczysz prawidłowo to robić).
2. Organizm powinien być wypoczęty. Zazwyczaj bieganie powinno być przed jedzeniem bo meczysz orbanizm ale jest bardziej wydolny niż po jedzeniu a jak już tak bardzo chcesz jeść to minimalnie żeby nie obciażyć organizmu.
3. Bieganie wybieraj takie miejsce żeby sie nie nudziły i nie rób nic na siłe tylko musisz stopniowo dziś jakiś dystans nie duży (obowiazkowy odpoczynem). Mówi sie że przynajmniej 5 do 15 minut przerwy na jakiś dystans. Oczywiście z czasem dłuższy dystans i im dłuższy tym powinien być większy odpoczynek.
4. Uzupełnianie organizmu przy bieganiu powinno sie nawadniać organizm ale nie tak że na jakiś dystans pijesz 1l wody. Przedewszystkim woda mineralna niegazowana (żadne słodkie soki i gazowane) i powinno sie pic na tyle ile potrzebuje organizm w danym momencie NP: pokonujesz wyznaczony dystans i zmeczysz sie i wtedy jak stoich chwile napij sie 2-3 łyki wody i biegniesz dalej i stopniowo też jak zakończysz bieganie.

Podsumowanie: lekkie oddychanie nosem i ustami, stopniowo, powoli, bez nacisku na zmuszanie siebie do czegoś czego nie zrobisz odrazu, odpoczynki i stopniowe uzupełnianie organizmu wodą mineralną niegazowaną. Nie bede mówił co robić po bieganiu bo to powinieneś chyba wiedzieć higiena podstawą... Pozdrawiam i Życze Miłego Biegania

Awatar użytkownika
GumiS91

  • Posty:383
  • Rejestracja:06 Mar 2012
  • Miejscowość:Katowice
  • Pochwały:2
  • Płeć:Mężczyzna
  • Wiek:22

Bieganie - jak poprawić wydolność organizmu?

Nieprzeczytany postprzez Keitaro » 12 Mar 2012, 16:22

carbo.

to węglowodany, na pewno nie pogorszą sytuacji, a nie są drogie. Za ok 18 zł kg kupisz.

Keitaro

  • Posty:5
  • Rejestracja:26 Kwi 2009

Bieganie - jak poprawić wydolność organizmu?

Nieprzeczytany postprzez jogrek » 12 Mar 2012, 23:36

Ja tam bym się suplami nie szprycował tylko ćwiczył efektywnie.
Tzn chodzi mi o to ze nie ważne jest to ile przebiegniemy, a to jak to zrobimy, aby na drugi dzień nie mieć zakwasów

jogrek

  • Posty:7
  • Rejestracja:14 Cze 2011
  • Płeć:Mężczyzna

 


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Wyświetleń
    Ostatni post

Wyświetlanie

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości

Do góry